neděle 25. května 2014

Léto ve Finsku vol 2.

Nechci se opakovat ani vytahovat, ale asi udělám obojí, protože v úterý se má ochladit a tak pak bude zase pokoj. Nicméně tenhle víkend byl ve finských novinách označen jako "super-weekend".

My jsme v pátek zahájili českým piknikem:




V sobotu jsem byla ve škole na brigádě, kde jsme připravovali pytle na pěstování zeleniny. Nejdřív jsem z toho byla celá nervózní, protože jsem tam nikoho neznala a nikdo se moc nesnažil mluvit jinak než finsky. Nakonec to bylo samozřejmě super, mluvila jsem finsky a tři hodiny s lopatou přehazovala hlínu, což jsem brala jako sobotní trénink. Z výsledku mám radost už teď a těším se, až tam zítra nasadím ty špenáty a rukoly. Ta slečna s kolečkem je mimochodem moje sousedka v pytli (bohužel jsem totiž dostala pouze půlku). Pytel mám za 5 euro pronajatý na celé léto. Navíc je sranda, že je to opravdu pod okny tříd, kde jsem celý školní rok proseděla na hodinách.



Odpoledne jsem se přesunula do Kaisaniemi puisto (=park), kde celý víkend probíhal festival World village festival, další ze zdarma festivalů v centru města. Bylo tam ale nějak příliš narváno a tak jsme s Martinou a Perttem jeli na kolech na pouliční festival v Kumpule, což je opravdu malebná čtvrť. Na poslední fotce je venkovní blešák. Včera byl totiž mimo jiné den, kdy si každý může otevřít na jeden den svůj vlastní blešák. Je to něco obdobného jako restaurant day. O cleaning day či siivouspäivä si můžete přečíst zde.




Pak jsme se vecpali na hokej do jedné narvané hospody a radši jsme se s Martinou moc neporjevovaly, když nám Finové dali gól.


Poslední fotky jsou ze dneška. Takhle to prostě vypadá v létě v Helsinkách. Zvlášť když člověk bydlí v jednopokojovém bytě, kde je asi tak 35 stupňů, vyplatí se investovat do kvalitní piknikové deky a udělat si z parku svůj letní obývák. Bohužel se má ochladit, ale snad se zas léto vrátí!





Žádné komentáře:

Okomentovat